Vedení daňové evidence (Dříve jednoduché účetnictví)
Jednoduché účetnictví neboli daňovou evidenci by měli vést podnikatelé nezapsaní v obchodním rejstříku, což jsou fyzické osoby podnikající na základě živnostenského nebo jiného oprávnění, pokud nevyužívají paušální odpočet výdajů z prokázaných příjmů a nepřekročili obrat 25 000 000 Kč.
Jednoduché účetnictví je název pro účetní systém, který byl určen pro malé podniky v České republice. Tento účetní systém byl k 1. lednu 2004 zrušen a nahrazen tzv. daňovou evidencí.
Cílem jednoduchého účetnictví je podat přehled o příjmech a výdajích, o majetku a pohybu hospodářských prostředků.
Přívlastek jednoduché neznamená, že je vedení tohoto účetnictví snadné, ale že se účetní případy nezachycují na dvou účtech, jako je tomu v podvojném účetnictví. Jednoduché účetnictví je založené na peněžní bázi. To znamená, že se nesledují výnosy a náklady, ale výdaje a příjmy. Nevýhody tohoto účetního systému jsou nesystémovost a neucelený kontrolní systém.
Nabízíme:
- vedení a tisk souvisejících účetních knih (peněžní deník, pokladní kniha, výkaz příjmů a výdajů, výkaz o majetku a závazcích, knihy faktur přijatých a vydaných, soupisy ostatních účetních dokladů, aj.)
- evidence drobného a dlouhodobého majetku, rezerv, vydaných a přijatých záloh, leasingových splátek, aj.
- vedení záznamní povinnosti k DPH (pro plátce DPH)
- kontrola úhrad pohledávek a závazků
- možnost členění hospodářských operací dle potřeb klienta na střediska, zakázky, činnosti
- inventarizace majetku, pohledávek a závazků; inventurní soupisy
- vypracování přehledů OSVČ pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
- osobní účast při kontrolách ze strany finančního úřadu, správy sociálního zabezpečení a zdravotních pojišťoven
- výpočet cestovních náhrad (vyúčtování pracovních cest)
- čtvrtletní přehledy o stavu hospodaření, předběžný výpočet daně z příjmu, daňová optimalizace